آموزش ابتدایی پایه و پنجم و ششم حسن حکاک
آموزش دروس ابتدایی - مقاله آموزشی - آزمون های انلاین کلاس پنجم - مجموعه سوالات - اخبار -سرگرمي  
لینک های ویژه
پيوندهای روزانه

lمعرفي وبلاگ هاي مفيد همكاران و ديگر وبلاگ هاي مفيد و اموزشي

كليك كنيد

لطفا اين وبلاگ را لينك كنيد تا شماهم در اين وبلاگ معرفي شويد بعد از لينك در قسمت نظرات اعلام نماييد


برچسب‌ها: معرفي وبلاگ هاي مفيد
[ پنجشنبه چهارم مهر 1392 ] [ 4:48 ] [ حسن حکاک ]

مطالعات اجتماعي ششم

براي ورود به درس مطالعات روي شكل كليك نماييد



برچسب‌ها: مطالعات اجتماعي ششم
[ پنجشنبه چهارم مهر 1392 ] [ 4:47 ] [ حسن حکاک ]
همه چيز درباره مطالب علوم ششم


لطفا كليك كنيد


برچسب‌ها: همه چيز درباره مطالب علوم ششم
[ شنبه نهم شهریور 1392 ] [ 8:46 ] [ حسن حکاک ]

همه چيز از رياضي ششم ابتدايي

لطفا كليك كنيد

[ یکشنبه بیست و ششم خرداد 1392 ] [ 17:12 ] [ حسن حکاک ]

 

 

[ جمعه نهم آبان 1393 ] [ 11:16 ] [ حسن حکاک ]
نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس اوّل فارسی ششم ابتدایی

 

(معرفت آفریدگار)

 

 

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

 فرزانگان ششم


برچسب‌ها: نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس اوّل فارسی ششم ابتدا
[ چهارشنبه هفتم آبان 1393 ] [ 13:22 ] [ حسن حکاک ]

نام و نام خونوادگی :امیر حسین حسن آبادی             سولات درس 1و 2و 3 هدیه ی آسمان

 

 

1- (پسر عزیزم ! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو       

می آمدند) گفته ی کیست است؟

1- رسول خدا         2- حضرت علی           3- امام حسن          4- امام صادق

2- (پسر عزیزم ! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو       

می آمدند) خطاب به چه کسی است؟

1- رسول خدا         2- حضرت علی           3- امام حسن          4- امام صادق

3- در پی ماجرای مشرکان مکه با پیامبر چه سوره ای نازل شد؟

1- ناس                  2- کافرون                 3- کوثر                   4- انبیاء

4- سوره ی کافرون در کجا به پیامبر نازل شد؟

1- مسجد الحرام          2- مسجد النبی           3- مسجد کوفه          4- مسجد الاقصی

5- پدرخدا پرستان کیست؟

1- رسول خدا             2- حضرت علی        3-امام حسن            4- حضرت ابراهیم   

6- سخن زیر از کیست؟

(پناه برخدا که بخواهم چیزی را همتای او قرار دهم.)

1- حضرت ابراهیم     2- حضرت علی       3- حضرت محمد     4- حضرت موسی

7- درکدام یک از سوره های قرآن نام پدر مومنان آمده است؟                                                                            

1- سوره انبیاء        2- سوره حج            3- سوره فجر         4- سوره نمل

8- زندگی اصلی ما در کجا خواهد بود؟          

1- درعالم دوزخ           2- جوانی            3- دراین جهان      4- پیری و کهن سالی 

9- کدام یک از دوره های زندگی ما دوره ی کار وتلاش جدی است؟

1- کودکی             2- نوجوانی          3- جوانی             4- پیری و کهن سالی

10- آیه ی زیر در کدام سوره  آمده است؟ (لو کان فیهما ءالهه الا الله لفسد تا)

1- سوره ی بقره       2- سوره ی آل عمران     3- سوره ی نساء      4- سوره ی انبیاء  

11-  قبل از مرحله ی نوزادی چه مرحله ای است؟

1- جنینی              2- نه ماهه ای               3- کودکی             4- موارد 1،2

12- بعد از مرحله ی میان سالی چه مرحله ای است؟

1- کهن سالی           2- جوانی            3- موارد 1،4           4- پیری

13- پیامبر خدا چند سال مردم مکه را به دین اسلام دعوت کرد؟

1- 10                    2- 13                   3- 16                    4- 23

14- چه چیزی باعث رفتن کافران از جلوی در غار شد؟

1- مار             2- عنکبوت                3- کبوتر               4- موارد 2،3

15- پیامبر خدا چند سال مردم مدینه را به دین اسلام دعوت کرد؟

1- 10                    2- 13                   3- 16                    4- 23

16- پس از مرگ وارد کجا مشود؟

1- عالم دوزخ               2- جهان آخرت              3- موارد 1،2          4- هیچ کدام

17- مرحله ی هفتم زندگی ما چیست؟

1- پیری              2- میان سالی                 3- کهن سالی            4- موارد1،3

18- نام دیگر مرحله ی اول(جنینی) زندگی چیست؟

1- نه ماهه ای             2- نوزادی             3- کودکی               4-  کهن سالی

19- حضرت ابراهیم برای نشان دادن ...........و............بت ها به بتکده رفت؟

1- ضعف وناتوانی      2- ضعف ونادانی           3- نادانی وناتوانی       4- هیچ کدام

20- قبل از مرحله ی ششم چه مرحله ای است؟   

1- میان سالی               2- جوانی              3- نوجوانی            4- پیری

[ دوشنبه بیست و هشتم مهر 1393 ] [ 14:35 ] [ حسن حکاک ]

درس چهارم فارسی ( هفت خان رستم(معنی ابیات 

خروشید و جوشید و بر کند خاک ............. ز سُمّش زمین شد همه ، چاک چاک 

رخش شیهه کشید و خشمگین شد و به نشانه ی یورش سُم خود را بر زمین کوبید به گونه ای که زمین زیر پایش کنده شد . 

بزد تیغ و بینداخت از بر، سرش .............. فرو ریخت چون رود، خون از برش 

رستم سر اژدها را از تنش جدا کرد و خون مانند رود از تن اژدها جاری شد. 

بینداخت چون باد ، خَمِّ کمند .......................سر جادو آورد ناگه به بند 

رستم کمند ( طناب حلقه شده ) را با سرعت به سمت جادوگر انداخت و اورا اسیر کرد . 

میانش به خنجر به دونیم کرد ................. دل جادوان زو پر از بیم کرد . 

رستم از کمر جادوگر را به دونیم کرد و با این کار خود جادوگران دیگر را پر از وحشت کرد

چو رستم بدیدش بر انگیخت اسب .............. بدو تاخت مانند آذر گُشسب 

هنگامی که رستم اورا دید اسبش را با سرعت به سوی او تازاند
سر و گوش بگرفت و یالش دلیر ............ سر از تن بکندش به کردار شیر 

رستم شجاعانه سر و گوش و یالش را گرفت و مانند شیر با شجاعت سرش را از تنش جدا کرد . 

زبهر نیایش ، سر و تن بشست ................. یکی پاک جای پرستش بجست 

برای عبادت سر و تن خودرا شست و به دنبال جایی پاک و تمیز برای این کار گشت . 

از آن پس نهاد از بر خاک ، سر ............... چنین گفت : کای داورِ دادگر ! 

سپس سربر خاک سجده گذاشت و گفت ای پروردگار عادل 

ز هر بد ، تویی بندگان را پناه ................... تو دادی مرا،گُردی و دستگاه 

در برابر هربدی و آسیبی تو برای بندگان پناه هستی و تو هستی که به من زور پهلوانی و شکوه و عظمت دادی . 

خود ارزیابی 

1- منظور از عبارت زیر چیست؟«از هفت خان گذشتن » 

همانطور که رستم برای نجات دادن پادشاه ایران از دست دیوان سختی های زیادی را پشت سر گذاشت وقتی کسی کاری را با سختی و دشواری زیادی انجام دهد این عبارت را به کار می برند . 

2- رستم در هفت خان چه مراحلی را پشت سر گذاشت ؟ 

1- نبرد رخش با شیر 2- گذر از بیابان و گرفتار شدن در آن 3- نبرد با اژدها 4- نبرد با جادوگران 5- نبرد با اولاد دیو 6- نبرد با ارژنگ دیو 7- نبرد با دیو سپید . 

3- به نظر شما چه نیرویی باعث شد رستم بتواند هفت خان را با موفقیّت پشت سر بگذارد؟ 

اعتقاد به خداوند و توکل به او و نترسیدن از مشکلات پیش آمده 

حکایت    ادب لقمان 

لقمان را گفتند : ادب از که آموختی ؟ گفت : از بی ادبان ؛ هرچه از ایشان در نظرم ناپسند می آمد ، من از آن عمل ، دوری می کردم . 

به لقمان گفتند: از چه کسی ادب یاد گرفتی ؟ لقمان گفت : بی ادبان ؛ هر کاری که آن ها انجام می داند و در نظر من ناپسند و بد میآمد از آن دوری می کردم . 

به نظر شما چگونه می توان از بی ادبان ، ادب آموخت ؟ 
اگر انسان بدی ها و کار های ناپسند دیگران که می بیند بشناسد و از انجام آن ها دوری کند به ادب بیش تری دست خواهد یافت. 
معنی واژه ها 

خان = مرحله - منزل / اهریمنی = شیطانی / شمار = تعداد / دیوان = دراینجا جمع دیو ها / راهی می شود = به سوی جایی می رود / قوی پنجه = زور مند /تیمار می کند = مراقبت می کند / نخجیر = شکار / فرجام = پایان – سر انجام / دادگر = عادل کوفتن = کوبیدن / دیدهچشم / به تنگ می آید =صبرش تمام می شود / خروشید = دراینجا شیهه کشید / سهمگین = ترسناک / تیغ = شمشیر / بَر = در اینجا تن / چیرگی = پیروز شدن / کمند =ریسمان - طناب حلقه شده / میان = دراینجا کمر / آذرگشسب = آتش سریع و سوزان / گُرد = پهلوان / دستگاه = در اینجا عظمت - شوکت– شکوه /همهمه = هیاهو / اختلاف انداختن = نزاع به وجود آوردن . 

بنویسیم                  فعالیت های درس 

1- بیت زیر را به نثر ساده فارسی بنویسید . 

خروشید و جوشید و بر کند خاک ................... ز سمش زمین شد همه چاک چاک 

( رخش ) شیهه کشید و خشمگین شد و به نشانه ی حمله سمش را بر زمین کوبید و زمین زیر پایش را کند. 

2- عبارت های زیر را به زبان ساده بنویسید . 

رستم در خشم می شود = رستم خشمگین می شود. 

رستم به تنگ می آید = رستم خسته می شود. 

3- با توجه به متن درس کدام یک از کلمات زیر جمع است؛ چرا؟ 

دیوان ، زابلستان، اژدها ، پهلوان ، مازندران ، یزدان ، جادوگران 

دیوان و جادوگران کلمات جمع هستند. 

دربقیه کلمات « ا ن» و « ها » بخشی از خود کلمه است و ونشانه ی جمع نمی باشد . برای تشخیص این موضوع اگر« ا ن » و « ها » را از انتهای این کلمات حذف کنیم بخش باقی مانده کلمه معنا داری را نمی سازد به طور مثال اگر از انتهای زابلستان « ا ن » را حذف کنیم بخش باقی مانده « زابلست » خواهد بود که کلمه معنی داری نمی باشد . 

4- یک نمونه « مبالغه » از متن درس ذکر کنید و آن را توضیح دهید . 

بزد تیغ و بنداخت از بر سرش .................... فروریخت خون چون رود از برش 

هنگامی که سر اژدها قطع می شود شاعر خارج شدن خون از بدن اژدها را به دلیل حجم زیاد خون به جاری شدن رود تشبیه کرده است

املا 

1- کلماتی را که در املای آن ها یکی از شکل های « ص ، ط » وجود دارد از متن درس پیدا کنید و بنویسید . 

ص -------> قصد ، تلخیص .......................... ط ---------> خطرناک 

2- اگر به جای معلم بودید از درس « هفت خان رستم » چه قسمت هایی را برای گفتن املا انتخاب می کردید ؟ آن ها را بنویسید . 

دانش آموز عزیز این فعالیت سلیقه ای است . 

3- با توجه به متن درس، جاهای خالی را با کلمات مناسب پُر کنید . 

رستم با خدای خود به راز و نیاز می پردازد و او را سپاس می گزارد. 
رستم در خشم می شود ، به رخش پر خاش می کند.
 

نگارش 

1- با هم فکری گروه خود ، داستان یکی از خان های «هفت خان رستم» رابنویسید

دانش آموز عزیز این فعالیت گروهی است

2- اگر شما به جای فردوسی بودید خان هشتم را چگونه می نوشتید ؟ 

دانش آموز عزیز این فعالیت سلیقه ای است . 

3- برای موفقیت در زندگی فکر می کنید چه خان هایی پیش رو دارید ؟ 

گذر از مرحله مقدماتی تحصیل و قدم نهادن به مرحله آموزش عالی 
انتخاب شغل مناسب با توجه به رشته ی تحصیلی و رقم زدن آینده ای مطمئن 


کارگاه نویسندگی                  بهره گیری از حس های پنج گانه 

برای اینکه نویسنده خوبی باشیم لازم است

[*]همه چیز را خوب و دقیق ببینیم ( خوب دیدن
[*]خوب و دقیق گوش بدهیم ( خوب گوش دادن
[*]نسبت به بو ، مزه ، طعم اشیا ف حساس و دقیق باشیم ( تقویّت حس چشایی و بویایی ) 
[*]گاهی به کمک حس لامسه ، پدیده ها و اشیا را بشناسیم ( تقویت حس لامسه

پس مقدمه ی خوب نوشتن ، خوب دیدن ، خوب گوش دادن و دقت در پدیده ها و استفاده از حس بویایی ، چشایی و لامسه است. 

1- از پنجره کلاس به بیرون نگاه کنید و آنچه را که می بینید در یک بند بنویسید . 

دانش آموز عزیز این فعالیت شخصی است. 

2- چشمان خود را ببندید و حس خود را در باره ی صدا هایی که می شنوید ، بنویسید . 

دانش آموز عزیز این فعالیت شخصی است

3- با شنیدن صدای زنگ مدرسه چه احساسی در شما پدیدار می شود ، این حس چه رنگی است و چه مزه ای دارد ؟ 

دانش آموز عزیز این فعالیت شخصی است. 

4- بر داشت خود را از ضرب المثل « نوش دارو ، بعد از مرگ سهراب » در یک بند بنویسید ؟ 

هر کاری را به خصوص کمک به دیگران را باید به موقع و در زمان مناسب انجام داد .چون اگر در زمان مناسب این کار را انجام ندهیم ،فایده ای نخواهد داشت ؛ مانند نوش دارویی که رستم به سهراب داد اما دیگر دیر شده بود . 

5-هرچه از محتوای درس های این فصل فهمیده اید ، در یک بند بنویسید . 

این فصل بیشتر اشاره به زبان فارسی و حفظ و نگهداری آن دربرابر آفات زبان صحبت می کرد .

 

[ یکشنبه بیست و هفتم مهر 1393 ] [ 14:41 ] [ حسن حکاک ]

سؤالات درس1 تا 4مطالعات

سؤالات درس 5 مطالعات    

سؤالات درس 6 مطالعات   

سؤالات درس 7 مطالعات   

سؤالات درس 8 مطالعات   

سؤالات درس 9 مطالعات   

سؤالات درس 10 مطالعات 

سؤالات درس 11 مطالعات 

سؤالات درس 12 مطالعات 

سؤالات درس 13 مطالعات 

سوالات درس 14 مطالعات 

سؤالات درس 15 مطالعات 

سؤالات درس 16 مطالعات 

سؤالات درس 17 مطالعات 

سؤالات درس18 مطالعات  

سؤالات درس 19 مطالعات 

سؤالات درس 20 مطالعات 

سؤالات درس 21 مطالعات 

سؤالات درس 22 مطالعات 

سؤالات درس 23 مطالعات 

سؤالات درس 24 مطالعات 

منبع: تلألو اندیشه

 


برچسب‌ها: نمونه سؤالات درس مطالعات اجتماعی
[ یکشنبه بیستم مهر 1393 ] [ 14:50 ] [ حسن حکاک ]
ابتدا فایل را مثل یک تصویر در کامپیوترتان ذخیره کنید و سپس آن را پرینت بگیرید


برچسب‌ها: درس دوم علوم ششم کارخانه ی کاغذ سازی
[ دوشنبه چهاردهم مهر 1393 ] [ 10:51 ] [ حسن حکاک ]

[ دوشنبه چهاردهم مهر 1393 ] [ 10:50 ] [ حسن حکاک ]

درس دوم فارسی (پنجره های شناخت) 

 خودارزیابی 

1-با توجه به متن درس، نظر گروه ایمان چه بود ؟ 
اعضای گروه ایمان بر این باور بودند که این چهار کلمه به ترتیب درستی به دنبال هم آمده اند
زیرا ما با شناخت خود و شناخت خلق و خلفت ، سرانجام به خالق همه این ها ایمان می آوریم .
 
2-گروه اخلاق بر چه چیزی تاکید کرده است ؟ 
گروه اخلاق ریشه ی همه پدیده ها و اشیا را در اخلاق نیکو رفتار پسندیده می دانست و بر این عقیده بودند که ما وقتی می توانیم خالق خود واین عالم را خوب بشناسیم که به رعایت اخلاق و آدب نیک پای بند باشیم. 
حکایت 
منظور از اینکه (( محبت ها را روی سنگ و بدی هارا روی شن نوشت )) چیست ؟ 
اگر ما چیزی را بر روی سنگ بنویسیم تا سال های سال آن نوشته بر روی آن سنگ باقی خواهد ماند ولی اگر آن را روی شن بنویسیم با وزش اولین باد، شن ها به هم می ریزد و نوشته از بین می رود. در اینجا منظور این است که ما باید محبت های دیگران را مانند نوشته ای که بر روی سنگ نوشته می شود در دل و ذهن وخود حک کنیم و بدی های آن ها را مانند نوشته ای که روی شن نوشته می شود و زود از بین می رود زود از دل و ذهن خود پاک کنیم . 
بخوان وبیندیش 
مرغ زیرک که می رمید از دام ....... با همه زیرکی به دام افتاد 
پرنده ی زیرک و باهوش که همیشه خود را از دام ها دور نگاه می داشت این دفعه با تمام زیرکی و هوشیاری در دام افتاد . 
ایستگاه اندیشه 
چرا برخی دام می افتند؟هرکسی که به زیرکی و خود مغرور شود در واقع خود را در دام غرور انداخته و از همین دام معمولا ضربه های بزرگتری می خورد . 
معنی واژه ها خلق = آفریده /درنگ = تامّل – مکث / دریافت =دراینجا فهمید / پای بند باشیم = لازم بدانیم / خاطر خواه در اینجا دلخواه / خودبینی= خودپسندی – غرور - عجب /نهراسیم = نترسیم / مشاجره دعوا -درگیری/ آزرده = رنجیده / آبادی = روستا –ده / لغزید = سُر خورد / حک کرد= تراشید / همپایه = هماندازه - هم قدر / مِهر = محبت / سرا خانه / سهل = آسان – راحت / رضا = خشنودی / زیرک زرنگ طمع = حرص /خاطر = یاد – فکر - اندیشه / می رمید = فرار می کرد قسمت = در اینجا سرنوشت / غفلت فراموشی - بی خبری - نا آگاهی . 

بنویسیم 

فعالیت های درس 

1- مخالف (متضاد) کلمات زير را بنويسيد

ظاهر === باطن .............پسندیده === ناپسند ..............تفاوت === تشابه 

................مفید === مضّر
 

2- متن زیر را با یکی از حروف زیر (از، به، در، با) کامل کنيد

چلچله ی خوش آواز درآبی آرام بلند به پرواز در آمدبه ابر سلام کردازکنار خورشید گذشت وبه او لبخند زدبا باد همنوا شدبه زمزمه ی آب گوش فرا داد وچهره ی زیبا ی خود را در آن مشاهده کرد . چلچله می دانست که چگونه از این همه زیبایی لذت ببرد

3-
کلماتی که باهم ارتباط دارند در یک گروه قرار دهید

فکر ، افکار ، معلومات ، تعلیم ،تفکر ، معلمان ،متفکران ، تعلیمات 

الف : فکر ، افکار ، تفکر ، متفکران 
ب: معلومات ، تعلیم ، معلمان ، تعلیمات 


املا 

1- پنج واژه ی مهم املایی از درس پیدا کنید و معنای آن را بنویسید. 

این مورد بر عهده خود شما دانش آموزان می باشد. 

2- از متن درس کلماتی را که یکی از شکل های (( ع ، ق )) دارند ، پیدا کنید و بنویسید . 

ع----------> معلم ، عجله ، اعضا ، معنا ، عالم ، رعایت ، علم ، علمی ، عمل ، عالی ، عملکرد 
ق----------> دقت ، خلق ، خلقت ، خالق ، دقایق ، نقطه ، اخلاق ، بقیه ، تقریبا ، نقش ، حقیقت ، دقیق 


3- در عبارات زیر غلط های املایی را پیدا کنید و شکل درست آن ها را بنویسید

«
ناگهان معلم از جای خود بر خواست و گفت : خیلی آلی بود ، تا اینجا بسیار جالب بود چون شما با تفکّر درباره ی چهار واژه به اندیشه های تازه ای دست یافته اید اما بگزارید که گروه « عمل » هم نظرات خودشان را بیان کنند ». 

برخواست ----------> برخاست 
آلی ----------------> عالی 
بگزارید ------------> بگذارید 


نگارش 

1- با کلمه ها و ترکیب های زیر ، جمله بسازید

خالقخداوند خالق جهان است . 
کبوترپرواز کبوتر ها در آسمان زیبا است . 
هنگام سحرهنگام سحر زمان خوبی برای دعا است . 
پنجرهبا باز شدن پنجره هوای تازه به درون اتاق آمد .
 

2- اگر می توانستید با کوه ها ، درختان و رود ها صحبت کنید، چه چیز هایی به آن ها می گفتید، گفت و گوی خود را با آن ها در چند سطر بنویسید . 

در این روزگاری که درختان را ازبین می برند ، آب هارا آلوده می کنند و کوه ها را برای جاده سازی می تراشند از آن ها می پرسیدم که دوست داشتید در مقابل پیشرفت انسان ها زندگی و جاری بودن خود را از دست بدهید یا این که ترجیح می دادید طبیعت با نظم همیشگی خودش پیش برود


3- تصویر زیر ر ا در یک بند توصیف کنید . 
 
درختی که سرسبزی اش به روح انسان جلا می دهد ، آسمان آبی و پاکی که فرصت زندگی و تنفس به پرندگان ، پروانه ها و سنجاقک ها می بخشد .صدای آبی که تما م خستگی را از جان به در می آورد .در این تصویر زندگی جاری و ساری است چون رود پر آب و پاک . 


کار گاه نویسندگی 


در به کار گیری کلمه ها هنگام نوشتن باید دقّت کنیم. به نمونه های زیر توجه کنید

صبح ، اورا دیدم . 
بامداد ، اورا دیدم . 
پگاه ، اورا دیدم


1-
به جای واژگان مشخص شده ، واژه های دیگری قرار دهید و جمله را باز نویسی کنید

الف )هیچ چیر نمی تواند اثر محبت را ازبین ببرد . 
هیچ چیز نمی تواند اثر مهربانی را از بین ببرد . 
ب ) بپرسیم و از پرسیدن نهراسیم . 
بپرسیم و از پرسیدن نترسیم .
 

2-اکنون ، در باره موضوعی که بیش تر از هرچیز دیگری درباره آن می اندیشید ، یک بند بنویسید

دانش آموز عزیز این فعالیت را باید با توجه به اندیشه خود ، توصیف کنید. 

3- ضرب المثل (( از تو حرکت ، از خدا برکت )) را در یک بند توضیح دهید

برای رسیدن به اهداف و خواسته ها باید تلاش کرد . دعاکردن به درگاه خدا در حالی که کاری برای رسیدن به خواسته ها انجام نمی دهیم مفید نخواهد بود . خداوند به کسانی برای رسیده به خواسته هایشان کمک خواهد کرد ، در حالی که بر خدا توکل می کنند و خواسته های خودرا از درگاه خداوند می خواهند تلاش نیز می کنند . این ضرب المثل در واقع این مورد را بیان می کند . 

4- هر چه را از محتوای درس های این فصل فهمیده اید، در یک بند بنویسید. 

پاسخ به عهده ی خود دانش آموز می باشد.

 


برچسب‌ها: درس دوم فارسی, پنجره های شناخت, بخوانیم و بنویسیم
[ یکشنبه سیزدهم مهر 1393 ] [ 12:32 ] [ حسن حکاک ]

درس سوم فارسی (داستان من و شما) 

 خود ارزیابی 


1- مقصود از(( آواهای دلنشین )) و ((نغمه های مهربانی )) چیست ؟ 

این آوا ها و نغمه ها لالایی ها ، ترانه ها و صحبت های کودکانه ای که پدر و مادر و دیگر کسانی که در پروش کودک سهیم هستند از ابتدا به زبان فارسی در گوش نوزاد می خوانند و اورا با این زبان پرورش می دهند وبزرگ می کنند . 

2- چرا زبان، موجودی زنده معرفی شده است ؟ 

چون هر زبانی فراز وفرود هایی دارد و در طول زمان می تواند بر سایر زبان ها تاثیر بگذارد یا تاثیر بپزیرد و تغییر و تحول داشته باشد . اگر اززبان حفظ و نگهداری نشود می تواند حتی به مرگ زبان بیانجامد . 

معنی شعر 

سخن 

با اینکه سخن به لطف آب است......................کم گفتن هر سخن،صواب است 

هر چند سخن به روانی و دلنشینی آب است،کم گفتن و به اندازه سخن گفتن کاری پسندیده و درست است. 

آب ارچــه همـــه زلال خـیزد..........................ازخوردن پر، ملال خیزد 

آب اگر چه زلال و شفاف و بدون عیب است، زیاد نوشیدن آن موجب دل آزردگی و ناراحتی می شود. 

کم گوی و گزیده گوی چون دُر.......................تا زاندک تو، جهان شود پُر 

کم سخن بگو و گزیده و حساب شده مانند مروارید که کمیاب ولی با ارزش است تا همین سخنان اندک امّا با ارزش تو در سراسر جهان انتشار یابد. 

لاف از سخن چو دُر توان زد........................آن خشت بود که پُر توان زد 

انسان می تواند از سخن و گفتار باارزش ،همچون مروارید لاف بزند و به آن ببالد و خشت و گل است که نیازمند فراوانی است. 

یـک دستـه گـل دمـاغ پـــرور .........................از خرمن صد گیاه بهتر 

یک دسته گل خوش بو وروح نواز، از انبوهی از گیاهان بدون بو یا بدبو بهتر است. 



ای زبان فارسی 

ای زبان فارسی ، ای دُرّ دریای دری .............. ای تو میراث نیاکان ای زبان مادری 

ای زبان فارسی ، ای مروارید دریای پارسی دری ای میراث پدران ما ای زبان مادری ما 

در تو پیدا فرّما ،فرهنگ ما ، آیین ما ............... از تو بر پا ، رایَتِ دانایی و دانشوری 

شکوه فرهنگ و آیین ما در تو آشکار شده است و پرچم دانایی و دانش پژوهی ما ایرانیان به وسیله ی تو برافراشته شده است . 

کابل و تهران و تبریز و بخارا و خجند .............جمله ، ملک توست تا بلخ و نیشابور و هری 

وسعت تصرف گویش تو از کابل و تهران و تبریز و بخاراوخجند تا بلخ و نیشابور و هرات است. 

جاودان زی ، ای زبان دانش و فرزانگی .............تا به گیتی نور بخشد آفتاب خاوری 

تا زمانی که آفتاب از مشرق طلوع می کند تو جاودانه زندگی کن ای زبان دانش وخردمندی . 

فارسی را پاس می داریم زیرا گفته اند .............«قدر زر ، زرگر شناسد قدر گوهر ، گوهری» 

ما زبان فارسی را حفظ می کنیم چون همان طور که زرگر قدر زر را و جواهر شناس قدر جواهر را می داند ، ما هم قدر زبان فارسی را می دانیم . 

معنی واژه ها 

فراز= بلندی / فرود = پستی / اعتبار = در اینجا آبرو -ارزش / عظمت = بزرگی / شکوه = هیبت – فرّ / شوکت = شکوه - فرّ – عظمت / بی گمان =بدون شک / درک = فهم / دلاوری = شجاعت / دّر =مروارید / دری فارسی کهن / فرّ شکوه - زیبایی / آیین = مذهب – روش / رایَت پرچم – درفش جمله در اینجا به معنی همگی است / مُلک = سرزمین / زی = زندگی کن / فرزانگی خردمندی / گیتی = جهان / خاوری شرقی / پاس می داریم قدر می دانیم - ارزش می نهیم . 

بنویسیم 

فعالیت های درس 

1- کلمه های مترادفی را که در متن درس به کار رفته است ، پیدا کنید وبنویسید . 

مانند = مثل ........... عمر= زندگی ........... شور = شادابی .......... تلاش=کوشش ........... بزرگی= عظمت........شکوه=شوکت ........... پابرجا = استوار .......... قدرت = توان .......... کلمه = واژه .......... پیوستگی = اتحاد 

2- برای هر کلمه دو هم خانواده بنویسید

تلفظالفاظ = لفظ 
دقّتدقیق = دقایق 
مقصودقاصد = قصد 
عظمتمعظم = عظیم 

3-با توجه به متن درس جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید

...........
کلمه ............. آن ............ ها ........... ات 
..........
ستاره..........ستارگان ...... ستاره ها ......------- 

...........نسل ...........-------........ نسل ها ........------- 
............
آن ...............آنان ......... آن ها ........------- 
...........
آوا ...........--------......... آوا ها ........------- 
..........
نغمه............--------......... نغمه ها ......------- 
.........
فرزند........... فرزندان.......فرزند ها .......-------- 
..........
تغییر ..........---------.......-----------.....تغییرات 
........
دوست........... دوستان ......دوست ها .......------- 
........
دشمن .......... دشمنان ...... دشمن ها ......-------- 


4- برای هر کلمه دو صفت مناسب بنویسید 

کلمه ........... صفت 1 .......... صفت 2 

فرزندان ....... کوشا ............. خردمند 


خط ........... زیبا ................ خوش 

نگاهبان ....... هوشیار ......... با دقت 


املاء 

1- در متن زیر ، کلمات مشخص شده را با حروف مناسب کامل و بازنویسی کنید

تلاش و کوشش شما فرزند مهر بان باعث سربلندی و عزّت من می شود . بزرگی و عظمت من و شما به این است که با هم ، کنار هم و نگهبان هم باشیم . تغییر و تحوّل ویژگی هر پدیده ی زنده است
چهره ی نوشتاری و خطّی من ، برای ایجاد دوستی و صمیمیت میان من و شما کمی بیشتر اهمیّت دارد


2-
برای هر یک از واژه های زیر دو هم خانواده بنویسید

کلمه ................ هم خانواده 1 ................ هم خانوداه 2 

ظاهر ................... ظهور ............................ مظاهر 

محبت .................. محب ........................... محبوب 


3- در بند نخست درس واژه هایی را که یک نقطه دارند بیابید و بنویسید . 

من - موجود - فرود - طولانی - خود - همان - با - نسل - بر - جاری- بوده ام - هم وطن 

نگارش 

1- چند کلمه ی مترادف از متن درس، انتخاب کنید و با استفاده از آن ها یک بند در باره ی زبان فارسی ، بنویسید. 

زبان فارسی ترکیبی از شکوه و شوکت تاریخ پر بار ایرانیان است .تاریخی که با عظمت و بزرگی ایرانیان گره خورده . زبانی که سرشار از آواهای دلنشین و نغمه های مهربانی است . ما باید با تلاش و کوشش شور وشادابی این زبان را تا همیشه تاریخ زنده نگهداریم. 


2- به عنوان یک ایرانی ، برای حفظ زبان فارسی چه وظایفی دارید ؟ درچند جمله بنویسید . 

به کار نبردن واژه های معادل زبان فارسی از سایر زبان ها
کاربرد صحیح واژه ها و عبارات و خارج نکردن واژه ها از شکل صحیح و ادبی آن ها ( عبارات را عامیانه به کار نبریم ) . 


3- با استفاده از (( که ، از ، ولی )) متن زیر را کامل کنید


یکی از پایه های زبان و فرهنگ ، واژگان آن زبان است که ما آن را قلب زبان می دانیمولی حفظ و نکو داشت کلمات زبان ملّی ، کمک به قدرت و عظمت زبان و فرهنگ ملّی آن است . 

کارگاه نویسندگی 

هر نوشته ای از چند جمله به هم پیوسته درست شده است . در هنگام نوشتن باید به ساده نویسی 
و کوتاهی جمله ها ، توجه کنیم


1-
نوشته ی زیر را به صورت ساده و کو تاه تر بنویسید

با مدادان ، خورشید از پشت افق ، یعنی آن جایی که در یا به آسمان می پیوندد ، پدیدار می شود 
و چهره ی زرّین خود را به جهانیان نشان می دهد. 

سپیده دم خورشید از مشرق طلوع می کند و نور خودرا به مردم می بخشد. 

2- متنی در یک بند بنویسید و کلمات متضاد (( فراز و فرود )) و (( شکست و پیروزی )) را در آن به کار ببرید . 

زندگی سر شار از فراز و فرود است انسان در طول زندگی با شکست ها وپیروزی های زیادی روبرو می شود که باید تمام آن ها را در قالب تجربه به دیگران هدیه کند. 

3- با توجه به نوشته ی سمت راست ، بخش های خالی سمت چپ جدول را کامل کنید

قبلا در باری زبان فارسی می دانستم که دارای سابقه ی طولانی و پرباری در میان سایر زبان هاست . 

اکنون یاد گرفتم که این میراث با ارزش را به شکل صحیح آن حفظ کنم و به آیندگان انتقال دهم . 

پس تلاش می کنم درباره ی زبان مادری ام مطالعات دقیق تری داشته باشم و در کاربرد صحیح واژگان کوشا باشم . 

زبان فارسی را دوست دارم چون این زبان بزرگانی دارد که باعث افتخار و سربلندی من در بین جهانیان است . 


4- ضرب المثل (( زبان سرخ ،سر سبز می دهد بر باد )) را در یک بند توضیح دهید

بدون فکر و اندیشه سخن گفتن می تواند برای انسان مشکلاتی را به وجود بیاورد .حتی می تواند جان انسان را به خطر بیاندازد .پس بهتر است پیش از سخن گفتن فکر کنیم و هر سخنی را در هر جایی نگوییم تا خودرا از آسیب حفظ کنیم .

 


برچسب‌ها: درس سوم فارسی, داستان من و شما
[ چهارشنبه نهم مهر 1393 ] [ 12:46 ] [ حسن حکاک ]

پرسش های متن درس 1 هدیه ششم
1-
نظم و هماهنگی که در جهان اطراف ما وجود دارد، نشانه ی چيست؟ 
نشانه این است که خداوند دانا و توانا مسلماً یکتا است

2-
چگونه هماهنگی کائنات در رشد یک دانه گندم تاثیر دارد ؟ 

یک دانه گندم برای رشد به غذا و آب و نور خورشید نیاز دارد و هر کدام از این ها باید به اندازه درست به دانه گندم برسد مثلا اگر فاصله ی زمين تا خورشيد خيلی زياد بود، گياهان به خاطر سرما از بين می رفتند و اگر اين فاصله خيلی کم بود، از گرمای زياد می سوختند

3-
قرآن درباره این که اگر دو يا چند خدا جهان را اداره می کرد، چه می فر ماید ؟ 

اگر در آسمان و زمين، غير از الله خدايان ديگری بود، آسمان و زمين به هم می ريخت

4-
نظم و هماهنگی ميان پديده های جهان نشان دهنده ی چیست ؟ 

نظم و هماهنگی ميان پديده های جهان نشان می دهد که فقط يک خدا جهان را اداره می کند

5-
امام علی(عليه السّلام)در باره بی شریک بودن خداوند به فرزندش امام حسن (عليه السّلام ) چه می فرمايد؟ 

پسر عزيزم! بدان که اگر پروردگار تو شريکی داشت،پيامبران او نيز نزد تو می آمدند
                                           ببین وبگو
 
با دقّت به اين تصاوير نگاه کنيد. ميان اين موجودات با محيط اطراف خود، چه هماهنگی وجود دارد؟ 

                              گفت گو کنید
به نظر شما در هر يک از موارد زير چه مشکلاتی رخ خواهد داد؟ 
-
يک مدرسه دو مدير داشته باشد
-
يک تيم ورزشی دو سرمربّی داشته باشد
-
سربازان يک لشکر دو فرمانده داشته باشند

در باره تمامی این موارد می توان گفت که اگر دو مسئول وجود داشته باشد نظم و هماهنگی ازبین خواهد رفت و هرج و مرج آشوب ایجاد خواهد شد.

 

 

[ یکشنبه ششم مهر 1393 ] [ 9:51 ] [ حسن حکاک ]

بنویسیم 

فعالیت های درس 

1-در بيت زير، شاعر بر غنيمت شمردن چه چيزهايی تأکيد می کند؟ 
خیز و غنیمت شمار جنبش باد ربیع ..................... ناله ی موزون مرغ ، بوی خوش لاله زار 

وزش بادبهاری ------ آواز پرندگان ------ عطر گل های لاله در لاله زار 

2-بيت زير را به زبان ساده، بنويسيد. 
برگ در ختان سبز در نظر هوشیار .............................هر ورقش دفتری است معرفت کردگار 

در نظر آدم هوشیار حتی برگ درختان سبزهم نشانه ای از نشانه ای قدرت پروردگار و کتابی برای شناخت خدا است

3-قافيه های شعر درس را پيدا کنيد و بنويسيد. 

مرغزار ، زار ، لا له زار ، خداوند گار ، کرد گار 

4-موصوف و صفت ها(ترکیب های وصفی ) را مشخص کنید

معرفت آفریدگار، برگ درختان ،ناله ی موزون ،بوی خوش ،باد بهاری 

ناله ی موزون، بوی خوش وباد بهاری،ترکیب وصفی یعنی موصوف وصفت هستند. 
معرفت آفریدگار و برگ درختان ترکیب اضافی یعنی مضاف و مضاف الیه هستند

املا 

1-جاهای خالی را با توجّه به معنای داده شده، کامل کنيد و بنويسيد. 

فاخ.......هکوکو ---------> فاخته رب.....عبهار --------> ربیع 
مو....ونهماهنگ ------>موزون مَر..... : چمن و سبزه------> مَرغ 

2-چهار کلمه از درس پيدا کنيد که يکی از شکل های (( غ )) را داشته باشد. 

غنیمت...... مرغ....... مَرغزار....... غفلت 

3-کدام يک از ابيات درس را بيش تر دوست داريد؟ آن را با خطّی خوش بنويسيد. 

این گزینه سلیقه ای می باشد. 

4-با حروف زير، چهار کلمه بنويسيد که ارزش املايی داشته باشند
ظ-ق-س-د 
ع-ه-ط-ب 


قطب - سبد - عقد - عهد - طبس 

نگارش 

1-با توجّه به نوشته ی زير، متن را تا سه سطر ادامه دهيد. 

شاخ که با میوه هاست سنگ به پا می خورد ............بیدمگر فارغ است از; ستم نابکار 

امروز; شاخه ی دیگری از درخت توت ، شکست وبر زمین افتاد .درخت توت ،آهی کشید وبه درخت بید که درآن سوی باغ کودکان کاری به کارش نداشتند خیره شد وبا خود گفت: به راستی که سرنوشت کدام یک از ما بهتر است من که میوه می دهم و مورد ستم قرار می گیرم یا درخت بید همسایه که بار و بر ( میوه ) نمی دهد ولی در طرف دیگر باغ به ظاهر آسوده اما در واقع در تنهایی خود به سر می برد. 


2- با کلمات زیر ، یک متن در چند سطر بنویسید. 

بهار ، سوسن ،نرگس ،لاله زار ،مخلوق ، بلبل ،خالق 

زمانی که فصل بهار می رسد از طبیعت انتظار سرسبزی و روییدن گل هایی چون سوسن و نرگس داریم . با حضور در لاله زار اولین تصویری که در ذهنمان تداعی می شود چهره ی نورانی شهدا ست و با شنیدن نغمه های بلبلان است که رسیدن فصل بهار را جشن میگیریم وباید همیشه بدانیم که خداوند خالق تمامی مخلوقات است. 

3-کلماتی مرتبط با کلمات زير بنويسيد. 

کردگار = خداوند = پروردگار = آفریدگار = خالق 
بهار = نسیم = شکوفه = سرسبزی = جوانه 

4-با کلمه ی زير، يک جمله ی خبری، پرسشی، عاطفی و امری بسازيد
بلبل 


جمله ی خبری : بلبل پرنده ای کوچک است. 
جمله ی پرسشی :آیا آن بلبل آواز می خواند؟ 
جمله ی عاطفی : به به آواز بلبل چه گوش نواز است! 
جمله ی امری: آن بلبل را از قفس رها کنید. 

5- با توجّه به کلمات زير، جدول را کامل کنيد. 
زمستان ، درختان ، مرغزار ، گل ها ، کبوتران ، آسمان 

مفرد : زمستان ، مرغزار ، آسمان 
جمع: درختان ، گل ها ، کبوتران 

کارگاه نویسندگی 

هنگام نوشتن باید به نکات زیر توجه داشته باشیم
1-
از کاربرد کلمه های گفتاری وشکسته خود داری کنیم
2-
از تکرار کلمه ها بپرهیزیم
3-
ساده و خوانا بنویسیم. 


1-با توجه به نکته های یاد داشت شده جمله ی ((اندیشه کردن در کار خالق و مخلوق ، روشنایی افزاید اندر دل ))را به نوشته ای ساده تبدیل کنید. 

اندیشیدن در مورد پروردگار و آفریده های اومعرفت و شناخت پروردگار را در ذهن و قلب انسان افزایش می دهد. 

2-با نثر ساده و روان زیبایی های محل زندگی خود رادر یک بند معرفی کنید. 

به دلیل تنوع محل زندگی دانش آموزان این فعالیت شخصی است. 

3- ضرب المثل ((شکر; نعمت ، نعمتت افزون کند )) را در یک بند توضیح دهید . 

زمانی انسان شکر گذار نعمت های خداوند باشد و از نعمت های خداوند به درستی استفاده کند خداوند از این رفتار انسان راضی خواهد بود و بنابر این نعمت خودرا براین گونه بندگان افزایش می دهد.

 

[ یکشنبه ششم مهر 1393 ] [ 9:43 ] [ حسن حکاک ]

ستایش 

معنی درس به نام خداوند جان و خرد 

ای یاد تو بر دل وزبان ها ...........................افتاده چو روح بر روان ها 

ای کسی که یاد تو چون روح که از جسم جدا نیست، همواره بر دل و زبان ها افتاده است. 
بی یاد تو نیست هیچ مرغی ........................ در سبزه و باغ و بستان ها 

هیچ پرنده ای نسیت که در سبزه زار ، باغ ها و بستان ها و گلزارها با آوازش تورا یاد نکند . 

سیمرغ و عقاب و باز و شاهین ..................... ذکر تو کند در آشیان ها 

سیمرغ و عقاب و باز وشاهین(منظور همه ی پرندگان) ، در لانه و آشیانه خود از تو یاد می کنند. 

هر گز نرسد به منزل عشق ..................... بی بدرقه تو کاروان ها 

کاروان ها بودن حمایت تو هیچ کدام به مقصد نمی رسند . 

جبریل و ملائک مقرّب .......................... ذکر تو کند در آسمان ها 

جبرئیل(فرشته ی خدا)و سایر فرشتگان نزدیک به تو هم در آسمان ها به یادت هستند. 


معنی واژه ها 

مرغ = در اینجا هر نوع پرنده ای / بوستان = باغ ، فضای سبز سیمرغ = پرنده ای افسانه ای / 
ذکر = یاد کردن / بدرقه = مشایعت - همراهی مسافر یا میهمان هنگامی خداحافظی / منزل عشق = مقصود - هدف / جبریل = جبرئیل - نام یکی از فرشتگان خدا / ملائک= فرشتگان - جمع ملک / مقرب= نزدیک - دارای قرب و منزلت

[ جمعه چهارم مهر 1393 ] [ 13:11 ] [ حسن حکاک ]
[ چهارشنبه دوم مهر 1393 ] [ 14:2 ] [ حسن حکاک ]
[ سه شنبه سیزدهم خرداد 1393 ] [ 10:0 ] [ حسن حکاک ]
 سوالات ریاضی ششم نوبت دوم خردادماه 1393
 
   سوالات ریاضی ششم نوبت دوم خردادماه 1393  

 

 ردیف نمونه آزمون های پایانی سال - سری1 طراح سوال  ردیف  نمونه آزمون های پایانی سال - سری2 -جدید طراح سوال
1   آزمون شماره 1 جعفر اسدی گرمارودی 9
آزمون شماره 9  جعفر اسدی گرمارودی
2  آزمون شماره 2 " 10
 آزمون شماره 10 "
3  آزمون شماره 3 " 11  آزمون شماره 11 "
4  آزمون شماره 4 " 12
 آزمون شماره 12 هوشنگ میرزاوند بروجنی
5  آزمون شماره 5 هوشنگ میرزاوند بروجنی 13  آزمون شماره 13 "
6  آزمون شماره 6 " 14
 آزمون شماره 14 "
7  آزمون شماره 7 یاسره قاسمی 15
 آزمون شماره 15  یاسره قاسمی
8  آزمون شماره 8 " 16
 آزمون شماره 16 "
      17  آزمون شماره 17  "
           

منبع:پویامجد


برچسب‌ها: سوالات ریاضی ششم نوبت دوم خردادماه 1393
[ شنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1393 ] [ 7:43 ] [ حسن حکاک ]
 

دانلود سوالات تيزهوشان ششم سال 93-94

دانلود كنيد

[ یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1393 ] [ 16:3 ] [ حسن حکاک ]

پاسخنامه آزمون تيزهوشان سال 93-
دانلود كنيد

 

[ یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1393 ] [ 15:11 ] [ حسن حکاک ]
 

 

آزمون تيزهوشان ششم ابتدایی  آزمون تيزهوشان سوم راهنمایی
سوال پاسخ سوال پاسخ
[ سه شنبه شانزدهم اردیبهشت 1393 ] [ 14:29 ] [ حسن حکاک ]
 

 

پیشرفت ابتدایی (1392)
مرحله / پايه سوم چهارم پنجم ششم

اول

سوال جواب سوال جواب سوال جواب سوال جواب

دوم

سوال جواب سوال جواب سوال جواب سوال جواب

سوم

سوال جواب سوال جواب سوال جواب سوال جواب

چهارم

سوال جواب سوال جواب سوال جواب سوال جواب

پنجم

    سوال جواب سوال جواب سوال جواب

برچسب‌ها: نمونه سوالات موسسه آموزشي رزمندگان اسلام تيزهوشان
[ سه شنبه شانزدهم اردیبهشت 1393 ] [ 14:27 ] [ حسن حکاک ]
پاسخنامه سوالات رزمندگان اسلام

 

دانلود كنيد

[ یکشنبه چهاردهم اردیبهشت 1393 ] [ 10:53 ] [ حسن حکاک ]

برای دریافت سوال و پاسخنامه های آزمون های جهاد علمی به جدول زیر مراجعه کنید.

 

مرحله / پایه مرحله اول مرحله دوم مرحله سوم مرحله چهارم
ششم
 
92/9/18 92/10/16 92/12/5 93/2/8
سوال پاسخ سوال پاسخ سوال پاسخ سوال سوال

برچسب‌ها: برای دریافت سوال و پاسخنامه های آزمون های جهاد علم
[ سه شنبه نهم اردیبهشت 1393 ] [ 15:50 ] [ حسن حکاک ]

 

 تاریخ بروز رسانی : 1393/2/4 

دانلود سوالات آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان 
و نمونه دولتی همه استان ها
دانلود پاسخنامه آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان 
و نمونه دولتی همه استان ها   http://sore.blogsky.com
آزمون ورودی از ششم به هفتم
ردیف دانلود سوالات  دانلود پاسخنامه دانلود  پاسخنامه تشریحی توضیحات
1 سوالات آزمون استان تهران پاسخنامه  پاسخنامه تشریحی  
2 سوالات آزمون استان البرز و قزوین پاسخنامه پاسخنامه تشریحی مشترک
3 سوالات آزمون استان مرکزی پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
4 سوالات آزمون استان گیلان  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
5 سوالات آزمون استان ایلام  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
6 سوالات آزمون استان کرمانشاه پاسخنامه  پاسخنامه تشریحی  
7 سوالات آزمون استان قم  پاسخنامه  پاسخنامه تشریحی  
8 سوالات آزمون استان کرمان  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
9 سوالات آزمون استان هرمزگان پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
10 سوالات آزمون استان بوشهر پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
11 سوالات آزمون استان اصفهان پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
12 سوالات آزمون استان زنجان  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی *
13 سوالات آزمون استان اردبیل  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی *
 14 سوالات آزمون استان آذربایجان شرقی پاسخنامه پاسخنامه تشریحی *
 15 سوالات آزمون استان آذربایجان غربی  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی *
 16 سوالات آزمون استان چهارمحال و بختیاری    پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
17 سوالات آزمون استان سیستان و بلوچستان پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
18 سوالات آزمون استان های خراسان جنوبی و شمالی پاسخنامه پاسخنامه تشریحی مشترک
19 سوالات آزمون استان فارس پاسخنامه پاسخنامه تشریحی   
 20 سوالات آزمون استان کهکیلویه و بویر احمد  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی   
21 سوالات آزمون استان گلستان   پاسخنامه پاسخنامه تشریحی   
 22 سوالات آزمون استان خراسان رضوی  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی **
23 سوالات آزمون استان یزد پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  
 24 سوالات آزمون استان سمنان و مازندران و شهرستان های استان تهران  پاسخنامه پاسخنامه تشریحی  مشترک
 25        
26        
 27        
 ** قطعی نیست.شاید خراسان جنوبی یا شمالی باشد.      
* سوالات این چهار استان مشترک هستند      

برچسب‌ها: سوالات آزمون ورود به مدارس استعدادهای درخشان
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:49 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس اول علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(زنگ علوم)

 فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

 


برچسب‌ها: زنگ علوم
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:48 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس دوم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(سرگذشت دفتر من)

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

 


برچسب‌ها: سرگذشت دفتر من
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:47 ] [ حسن حکاک ]
 

 

 

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس سوم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(کارخانه ی کاغذسازی)

 

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

 

 


برچسب‌ها: کارخانه ی کاغذسازی
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:46 ] [ حسن حکاک ]

 

 

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس چهارم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(سفر به اعماق زمین)

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

  


برچسب‌ها: سفر به اعماق زمین
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:45 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس پنجم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(زمین پویا)

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

  


برچسب‌ها: زمین پویا
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:43 ] [ حسن حکاک ]
 

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس ششم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(ورزش و نیروی 1)

 

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

 


برچسب‌ها: ورزش و نیروی 1
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:42 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس هفتم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(ورزش و نیروی 2)

 

فایل PDF سـؤالات  

 

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: ورزش و نیروی 2
[ پنجشنبه بیست و هشتم فروردین 1393 ] [ 5:40 ] [ حسن حکاک ]
 

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس نهم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(سفر انرژی)

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس نهم علوم تجربی ششم ا
[ چهارشنبه بیست و هفتم فروردین 1393 ] [ 13:42 ] [ حسن حکاک ]
نرم افزارهای کاربردی
برترین های هفته
مرورگر پیشنهادینرم افزارهای کاربردی

برچسب‌ها: نرم افزارهای کاربردی
[ دوشنبه بیست و پنجم فروردین 1393 ] [ 12:34 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس دهم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(خیلی کوچک،خیلی بزرگ)

 

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس دهم علوم تجربی ششم ا
[ شنبه بیست و سوم فروردین 1393 ] [ 6:4 ] [ حسن حکاک ]

نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس چهاردهم علوم تجربی ششم ابتدایی

 

(از گذشته تا آینده)

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سؤالات چهارگزینه ای درس چهاردهم علوم تجربی ش
[ شنبه بیست و سوم فروردین 1393 ] [ 6:0 ] [ حسن حکاک ]
نمونه سوالات درس شگفتي هاي برگ

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سوالات درس شگفتي هاي برگ
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 8:20 ] [ حسن حکاک ]
نمونه سوالات درس سالم بمانيم به همراه پاسخنامه

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سوالات درس سالم بمانيم به همراه پاسخنامه
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 8:18 ] [ حسن حکاک ]
نمونه سوالات درس از گذشته تا آينده به همراه پاسخنامه

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 

برچسب‌ها: نمونه سوالات درس از گذشته تا آينده به همراه پاسخنا
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 8:16 ] [ حسن حکاک ]
نمونه سوالات جنگل براي كيست با پاسخنامه

 

فایل PDF سـؤالات  

فایلPDF پاسخنامه 
[ چهارشنبه بیستم فروردین 1393 ] [ 8:9 ] [ حسن حکاک ]

روز اول از سوال 1 تا 13

1ـ کدام یک از عبارات زیر نادرست است ؟

1) بدن پرسلولی ها بین 50 تا 75 میلیون میلیون سلول دارند.

2) بیش تر موجودات فقط یک سلول دارند.

3) هنگام مشاهده ی قطره ب آب یک برکه زیر میکروسکوپ جلبک ها هم دیده می شوند.

4) مخمرها به روش جوانه زدن تولیدمثل می کنند.

2ـ با توجه به آن چه در مورد ساختمان میکروسکوپ خوانده اید ، کدام عبارت نادرست است؟

1) وظیفه ی کندانسور متمرکز کردن نور بر روی نمونه است .

2) نور پس از عبور از نمونه به وسیله ی دو عدسی خم می شود.

3) در بالای نمونه ، عدسی چشمی و پس از آن عدسی شیء قرار گرفته است.

4) به کمک میکروسکوپ های نوری می توان انواع سلول های گیاهی و جانوری را مشاهده کرد.

3ـ کدام یک از موارد زیر در سلول برگ تره و مخاط دهان مشترک نیست ؟

1) غشاء سیتوپلاسمی                    2) دیواره ی اسکلتی

3) داشتن هسته                            4) وجود سیتوپلاسم

4ـ مهم ترین برتری میکروسکوپ نوری به میکروسکوپ الکترونی چیست؟

1) قدرت تفکیک بالا                     

2) بزرگ نمایی بیش تر

3) مشاهده ی سلول زنده               

4) میکروسکوپ الکترونی از هر لحاظ از میکروسکوپ نوری بهتر است

5ـ هرگاه یک قطره آب راکد را در زیر میکروسکوپ قرار دهید ، موجودات رشته ای سبزرنگی را مشاهده خواهید کرد ، این موجودات چه نام دارند؟

1) خزه ها                2) جلبک ها             3) سرخس ها                     4) گیاهان کوچک آبزی

6ـ برای مشاهده ی کدام موجود به میکروسکوپ های ی با قدرت بزرگ نمایی بیش تر احتیاج داریم ؟

1 ) قارچ های تک سلولی                          2) باکتری های کروی

3) ویروس ها                                         4) پلاکت ها

7ـ اولین قسمت سلول که توسط انسان مشاهده گردید ، کدام قسمت بود؟

1) دیواره ی اسکلتی            2) غشای سلولی                  3) سیتوپلاسم           4 ) هسته

8ـ کدام مقایسه در مورد میکروسکوپ ها نادرست است ؟

1) بزرگ نمایی میکروسکوپ نوری حداکثر 2000 برابر جسم است .

2) برای بدست آوردن قدرت بزرگنمایی میکروسکوپ های نوری کافیست بزرگ نمایی عدسی چشمی را با بزرگ نمایی عدسی شیء جمع کنیم

3) نوع منبع در هر دو نوع میکروسکوپ نوری و الکترونی یکسان نیست .

4) میکروسکوپ ها در علومی مانند داوسازی ، شیمی و فیزیک هم کاربرد دارند.

9ـ کدام گزینه تعریف درستی از قدرت تفکیک است ؟

1) نشان دادن دو نقطه ی بسیار نزدیک ، جدا از یکدیگر

2) مقدار چند برابر شدن تصویر

3) قابلیت نشان دادن تفاوت انوع سلول ها و شناخت آن ها

4) هیچ کدام یک از تعاریف فوق صحیح نمی باشند.

10ـ کدام یک از موارد زیر در دو نوع سلول گیاهی و جانوری مشترک است ؟

1) پلاست                         2) واکونل

3) دیواره ی اسکلتی            4 ) هیچ کدام از موارد فوق در دو نوع سلول مشترک نیست .

11ـ بزرگ نمایی یک ذره بین معمولی تا چد است ؟

1) حداکثر 10 برابر                        2) بین 10 تا 20 برابر          

3) حداکثر 30 برابر                        4) حدود 100 برابر

12ـ کدام گزینه در مورد مشاهده ی نمونه برای میکروسکوپ نوری صحیح تر است ؟

1) ابتدا در یک میکروسکوپ عدسی با بزرگ نمایی بالا را تنظیم می کنیم.

2) نمونه همیشه روی لامل قرار گرفته و لام را بر روی نمونه می گذارند.

3) تیغه ی شیشه ای که پایین نمونه قرار می گیرد ، لام نام دارد که نور از منبع به زیر آن می تابد.

4) برای دور و نزدیک کردن نمونه از عدسی ها (تنظیم وضوح تصویر) از صفحه ی چرخان استفاده می کنیم.

13ـ قطره ی آب برکه در کدام قسمت قرار می گیرد؟

1) روی لام و لامل

2) زیر لام و لامل

[ جمعه یکم فروردین 1393 ] [ 13:21 ] [ حسن حکاک ]
دانلود نمونه سوالات تفكر و پژوهش تيزهوشان از گاج

 دانلود كنيد

 


برچسب‌ها: دانلود نمونه سوالات تفكر و پژوهش تيزهوشان از گاج
[ شنبه هفدهم اسفند 1392 ] [ 8:53 ] [ حسن حکاک ]

پاورپوئینتی درباره ی انواع میکروسکوپ

 



این پاورپوئینت توسط آقای محمد برغمدی،دانش آموز ساعی و فعال در کلاس ششم الف  دبستان شاهد شهید فهمیده ی سبزوار  تهیه شده است.

برچسب‌ها: پاورپوئینتی درباره ی انواع میکروسکوپ
[ پنجشنبه هفدهم بهمن 1392 ] [ 18:24 ] [ حسن حکاک ]
دانلود اسلایدهای آموزشی علوم پایه‌ی ششم

ارتباطات                                                        دانلود کنید     

 

بازیافت  مواد                                                 دانلود کنید     

 

تولید برق از سیب زمینی                               دانلود کنید     

 

موتور الکتریکی                                              دانلود کنید     

 

انرژی پتاسیل در وزنه                                    دانلود کنید     

 

آزمایش تعادل بااستفاده ازچنگال                   دانلود کنید     

 

آزمایشهای فصل ورزش-نیرو-انرژی                دانلود کنید     

 

تفسیرکنید-مداد سبز                                      دانلود کنید     

 

درس ۱۱شگفتیهای برگ                              دانلود کنید  

 

ساختاروویژگیهای چوب                                  دانلود کنید     

 

شبیه ساز گازهای آتشفشانی                       دانلود کنید     

 

معرفی کوه سبلان                                         دانلود کنید     

 

ساخت هواپیما                                               دانلود کنید     

 

شبیه سازی موتور الکتریکی                          دانلود کنید     

 

فیلم آتشفشان                                               دانلود کنید     

 

آزمایش تاثیرنشاسته بر ید                             دانلود کنید     

 

بازیافت فلز                                                     دانلود کنید     

 

کاربرد انرژی خورشیدی                                 دانلود کنید     

 

زنجیره غذایی                                                دانلود کنید     

 

طبیعت                                                          دانلود کنید    

 

عکس موجودات ذره بینی                                  دانلود کنید         

 

فتوسنتز                                                       دانلود کنید    

 

ساخت شناساگر                                          دانلود کنید     

 

کتاب برگ                                                      دانلود کنید     

 

گلبولهای سفید بیگانه خوار                          دانلود کنید     

 

لایه های درونی زمین                                   دانلود کنید     

 

کاربرد واجزاءمیکروسکوپ                              دانلود کنید      

 

واکسیناسیون                                              دانلود کنید     

 

لیست وسایل وآزمایشات دوره ابتدایی        دانلود کنید     

 

ارتباط جمعی                                               دانلود کنید     

 

خیلی کوچک خیلی بزرگ                            دانلود کنید     

 

زمین پویا                                                     دانلود کنید     

 

سرگذشت دفتر من                                     دانلود کنید     

 

تولید کاغذ از چوب                                      دانلود کنید     

 

کارخانه کاغذ سازی                                    دانلود کنید      

 

مسائل روزانه وراه حل آنها                         دانلود کنید     

 

ورزش ونیرو                                               دانلود کنید     

 

سفربه اعماق زمین                                  دانلودکنید     

 

 

زمین ساخت ورقه ای                               دانلود کنید    

برچسب‌ها: دانلود اسلایدهای آموزشی علوم پایه‌ی ششم
[ جمعه یازدهم بهمن 1392 ] [ 15:50 ] [ حسن حکاک ]
[ چهارشنبه بیست و پنجم دی 1392 ] [ 16:26 ] [ حسن حکاک ]

ساخت آتشفشان با سركه و جوش شيرين توسط دانش اموزان ششم دبستان شاهد شهيد فهميده سبزوار


برچسب‌ها: ساخت آتشفشان با سركه و جوش شيرين
[ یکشنبه بیست و دوم دی 1392 ] [ 15:27 ] [ حسن حکاک ]

تدريس اقاي روزدار دانش آموز عزيز كلاس ششم از سبز وار

دبستان شاهد شهيد فهميده


برچسب‌ها: تدريس ديدني هاي شهر اصفهان توسط دانش آموزان
[ یکشنبه بیست و دوم دی 1392 ] [ 14:29 ] [ حسن حکاک ]


اينهم فيلمي از تدريس  دانش آموز عزيز اقاي محتشم در باره ي ديدني هاي شهر اصفهان

براي ديدن فيلم آموزشي دانش آموزانروي تصوير فيلم كليك كنيد و سپس دوباره روي فيلم كليك كنيد






برچسب‌ها: تدريس دانش آموز
[ چهارشنبه هجدهم دی 1392 ] [ 11:2 ] [ حسن حکاک ]
پارسینه: به اين تست شك نكنيد. اين آخرين و استانداردترين تست شخصيت شناسى است كه اين روزها در اروپا بين روانشناسان در جريان است. پاسخهايش هم اصلاً كار دشوارى نيست. كافى است كمى به خودتان رجوع كنيد. يك كاغذ و قلم هم كنار دستتان باشد و جوابي را که انتخاب مي کنيد يادداشت کنيد كه بتوانيد امتيازهايى كه گرفته ايد جمع بزنيد. حاضريد؟ پس شروع كنيد:

1) چه موقع از روز بهترين و آرام ترين احساس را داريد؟

 الف _ صبح،
 ب- عصر و غروب،
 ج _ شب

۲) معمولاً چگونه راه مى رويد؟

 الف _ نسبتاً سريع، با قدم هاى بلند،
 ب- نسبتاً سريع، با قدمهاى كوتاه ولى تند و پشت سر هم،
 ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو،
 د _ آهسته و سربه زير، ه- - خيلى آهسته

۳) وقتى با ديگران صحبت مى كنيد؛

 الف _ مى ايستيد و دست به سينه حرف مى زنيد،
 ب- دستها را در هم قلاب مى كنيد،
 ج _ يك يا هر دو دست را در پهلو مى گذاريد،
 د _ دست به شخصى كه با او صحبت مى كنيد، مى زنيد،
 و ه-_ با گوش خود بازى مى كنيد، به چانه تان دست مى زنيد يا موهايتان را صاف مىكنيد

۴) وقتى آرام هستيد، چگونه مى نشينيد؟

 الف _ زانوها خم و پاها تقريباً كنار هم،
 ب- چهارزانو،
 ج _ پاى صاف و دراز به بيرون،
 د _ يك پا زير ديگرى خم

۵) وقتى چيزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واكنش نشان مى دهيد؟

 الف _ خنده اى بلند كه نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده،
 ب _ خنده، اما نه بلند،
 ج _ با پوزخند كوچك،
 د _ لبخند بزرگ،
 ه_ لبخند كوچك

۶) وقتى وارد يك ميهمانى يا جمع مى شويد؛

 الف _ با صداى بلند سلام و حركتى كه همه متوجه شما شوند، وارد مى شويد
 ب _ با صداى آرامتر سلام مى كنيد و سريع به دنبال شخصى كه مى شناسيد، مى گرديد
 ج _ در حد امكان آرام وارد مى شويد، سعى مى كنيد به نظر سايرين نياييد

۷) سخت مشغول كارى هستيد، بر آن تمركز داريد، اما ناگهان دليلى يا شخصى آن را قطع مى كند؛

 الف _ از وقفه ايجاد شده راضى هستيد و از آن استقبال مى كنيد
 ب _ بسختى ناراحت مى شويد
 ج _ حالتى بينابين اين ۲ حالت ايجاد مى شود

۸) كداميك از مجموعه رنگ هاى زير را بيشتر دوست داريد؟

 الف- قرمز يا نارنجى
 ب- سياه
 ج- زرد يا آبى كمرنگ
 د- سبز
 ه- آبى تيره يا ارغوانى
 و- سفيد
 ز- قهوه اى، خاكسترى، بنفش

۹) وقتى در رختخواب هستيد (در شب) در آخرين لحظات پيش از خواب، در چه حالتى دراز مى كشيد؟

 الف- به پشت
 ب- روى شكم (دمر)
 ج- به پهلو و كمى خم و دايره اى
 د- سر بر روى يك دست
 ه- سر زير پتو يا ملافه...

۱۰) آيا شما غالباً خواب مى بينيد كه:

 الف- از جايى مى افتيد.
 ب- مشغول جنگ و دعوا هستيد.
 ج- به دنبال كسى يا چيزى هستيد.
 د- پرواز مى كنيد يا در آب غوطه وريد.
 ه- اصلاً خواب نمى بينيد.
 و- معمولاً خواب هاى خوش مى بينيد


امتيازات

 سؤال اول: الف(۲ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۶ امتياز)

 سؤال دوم: الف (۶امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۷ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

 سؤال سوم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۵ امتياز)، د (۷ امتياز)، ه (۶ امتياز)

 سؤال چهارم: الف (۴ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۲ امتياز)، د (۱ امتياز)

 سؤال پنجم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۲ ا متياز)

 سؤال ششم: الف (۶ امتياز)، ب (۴ امتياز)، ج (۲ امتياز)

 سؤال هفتم: الف (۶ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۴ امتياز)

 سؤال هشتم: الف (۶ امتياز)، ب (۷ امتياز)، ج (۵امتياز)، د (۴ امتياز)، ه (۳ امتياز) و (۲ امتياز)، ز (۱ امتياز)

 سؤال نهم: الف (۷ امتياز)، ب (۶ امتياز)، ج (۴ امتياز)، د (۲ امتياز)، ه (۱ امتياز)

 سؤال دهم: الف (۴ امتياز)، ب (۲ امتياز)، ج (۳ امتياز)، د (۵ امتياز)، ه (۶ امتياز)، و (۱ امتياز)

 خب، امتيازهايتان را جمع زديد. عدد به دست آمده را با نتیجه گیری که در ادامه مطلب هست تطبیق بدهید مقايسه كنيد و شخصيت خودتان را بشناسيد.

نتيجه گيرى

 * اگر امتياز شما بالاى ۶۰ است: ديگران در ارتباط و رفتار با شما شديداً مراقب و هوشيار هستند آنها شما را مغرور، خودمحور و بى نهايت سلطه جو مى دانند، گرچه شما را تحسين مى كنند و به ظاهر مى گويند«كاش من جاى تو بودم!!» اما معمولاً به شما اعتماد ندارند و نسبت به ايجاد رابطه اى عميق و دوستانه بى ميل و فرارى هستند.

 * اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتياز داريد: بدانيد دوستان شما را تحريك پذير مى دانند، بدون فكر عمل مى كنيدو سريع از موضوعات ناخوشايند برآشفته مى شويد ، علاقه مند به رهبرى جمع و تصميم گيريهاى سريع داريد (هرچند اغلب درست از كار درنمى آيند!) ديگران شما را جسور و اهل مخاطره مى دانند. كسى كه همه چيز را تجربه و امتحان مى كند، از ماجراجويى لذت مى برد و در مجموع به دليل ايجاد شرايط و بستر
 هيجانات توسط شما، از همراهى تان لذت مى برند.

 * اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتياز به دست آورديد: به خود اميدوار باشيد ، ديگران شما را بانشاط، سرزنده، سرگرم كننده و جالب و جذاب مى بينند. شما دائماً مركز توجه جمع هستيد و از تعادل رفتارى خوبى بهره مند هستيد. فردى مهربان، ملاحظه كار و فهميده به نظر مى رسيد. قادر هستيد به موقع باعث شادى و خوشى دوستانتان شويد و اسباب هلهله و خنده آنها را فراهم كنيد و در همان شرايط و در صورت لزوم بهترين كمك بر اعضاى گروه هستيد.

 * اگر ۳۱ تا ۴۰ امتياز نصيب شما شد: بدانيد در نظر سايرين معقول، هوشيار، دقيق ، ملاحظه كار و اهل عمل هستيد. همه مى دانند شما باهوش و با استعداد هستيد اما مهمتر از همه فروتن و متواضع هستيد. به سرعت و سادگى با ديگران باب دوستى را باز نمى كنيد. اما اگر با كسى دوست شويد صادق، باوفا و وظيفه شناس هستيد. اما انتظار بازگشت اين صداقت و صميميت از طرف دوستانتان را داريد گرچه سخت دوست مى شويد اما سخت تر دوستى ها را رها مى كنيد.

 * از ۲۱ تا ۳۰ امتياز : در نظر سايرين فردى زحمت كش هستيد اما متأسفانه گاهى اوقات ايرادگير هستيد. شما بسيار بسيار محتاط و بى نهايت ملاحظه كار به نظر مى رسيد. زحمتكشى كه در كمال آرامش و با صرف زمان زياد در جمع بار ديگران را بردوش مى كشد و بدون فكر و براساس تحريك لحظه اى و آنى هرگز نظر نمى دهد. ديگران مى دانند شما هميشه تمام جوانب كارها را مى سنجيد و سپس تصميم مى گيريد.

 * و اگر كمتر از ۲۱ امتياز داشتيد: ديگران شما را خجالتى، عصبى و آدمى شكاك و دودل مى دانند شخصى كه هميشه سايرين به عوض او فكر مى كنند، برايش تصميم مى گيرند و از او مراقبت مى كنند. كسى كه اصلاً تمايل به درگيرشدن در كارهاى گروهى و ارتباط با افراد ديگر را ندارد.


برچسب‌ها: با این تست شخصیت واقعی خودتان را بشناسید
[ پنجشنبه دوازدهم دی 1392 ] [ 5:6 ] [ حسن حکاک ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

ساحل دلت را بخدا بسپار،
خودش قشنگ ترین قایق را برایت می فرستد
و در انتهای شب نگرانی هایت را به خدا بسپار
و آسوده بخواب که او همیشه بیدار است.

حسن حكاك آموزگاردبستان شهيد فهميده سبزوار
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
عکس (2)
طنز (1)
92 (1)
غلط (1)
1392 (1)
1 (1)
امکانات وب